M Å N D A G / 2 D E C E M B E R

Hej!
 
Idag åkte äntligen julen upp i vår lägenhet, hade ju egentligen tänkt att pynta igår när det var första advent. Men tiden rann iväg då jag var hos min farmor och firade henne som fyller år idag och mig som fyller år imorgon. Så kom hem sent & varken jag eller maken orkade hämta sakerna på vinden.
 
Men nu lyser det i varje rum och julgardinerna har kommit upp så fint! 
 
I fredags var jag med familjen på lilla barkarby som ligger? ja i Barkarby (stationen) och åt en födelsedagsmiddag. Det var första gången som jag var där och jag blev väldigt positivt överraskad, en utsida som ser ut som en pizzeria och en insida som bara glänste av trevlig personal, god öl, god mat och familjär stämning! Kommer definitivt gå tillbaka dit då jag åt världens godaste oxfileplanka med riktigt potatismos och riktig bearnaisesås!
 
I lördags blev det en utgång till S L A K T H U S E T efter en ost och vinkväll hos min syster, och sedan de bytte ägare och fräschat upp stället så kan jag inte se någon försämring heller. Har alltid lika roligt på slakthuset och de har alltid sjukt bra musik i min smak! (Underground, chill, dubstep, drum&bass) deras personal är sjukt trevliga, folket är trevliga och ja det är så en nattklubb ska vara helt enkelt! Ett plus är ju att de stänger vid 04.00 också! 
 
 
Och i söndags (igår) så var jag ju hos farmor, så man har helt enkelt haft nått att göra hela helgen! Riktigt kul! Men nu så är det middagsdags ha en fin dag allihop!

Kommentarer

Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Sofie G. Engdahl heter jag, är tjugofem år, bor i storstaden och är sedan Juni 2013 gift med världens bästa Mr. Chef. Tillsammans har vi världens bästa hund Franska Bulldogen Zigge som är liten typ av clown och kan göra en fullständigt galen samtidigt som att man får sig ett riktigt gott skratt! Jag har också sedan i Juni en examen i Grafisk teknik mot grafisk produktionsledare med inriktning på digitalt tryck.

Här skriver jag om saker som ger mig inspiration, min konst, familj, kärlek, grafisk design, foto, inredning, mat, bak och en massa andra funny things!

Den här bloggen är även ett projekt för att hålla min kreativitet & inspiration igång om dagarna samtidigt som jag vill försöka nå ut med det jag gillar och det jag skapar! Hoppas att ni gillar det lika mycket som jag gör!

Kärlek!

(Vill du se mina kreationer? Klicka på repspektive kategori under headern!)