SPÖREGN OCH YNKA PLUSGRADER

Morsning korsning!
 
Är så glad över att vara hemma, då jag för en stund sen kom hem, gick ut med Zigge och sedan gjorde mig en kopp thé från PUKKA och sedan försökt varva ner från dagens jobb med kidsen. Som jag skrev igår så var det en ny avdelning, (ganska) ny personal och nya barn. Men det gick bra, jag kan ju det här yrket som jag väldigt ofta säger! Det som gick mindre bra var att dagen spenderades ute i spöregnet och i några få ynka plusgrader som mer kändes som minus i en parklek. Länge sen som jag kände mig såhär frusen och då är jag ändå väldigt varmblodad utav mig. Så längtade väldigt mycket till att få komma hem (eller snarare in) och krypa under täcket! Tacksam är jag för att jag har den möjligheten! (tänker på alla hemlösa som inte har någonstans att ta vägen)
 
Ja, maten står i ugnen och gottar sig då det idag blir kasslergryta med sweet chilisås och sallad, helt i min smak och väldigt enkelt att tillaga när man är trött och har dålig inspiration på matförslag!
 
 
 
 
 
Kanske lite för tidigt att visa vinterbilder, men tycker att dessa är så fina och visst längtar man lite till knarret under skorna, varm choklad, vinterpromenader, snölyktor - ja listan skulle kunna göras väldigt lång!
 
 
 

Kommentarer

Skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Sofie G. Engdahl heter jag, är tjugofem år, bor i storstaden och är sedan Juni 2013 gift med världens bästa Mr. Chef. Tillsammans har vi världens bästa hund Franska Bulldogen Zigge som är liten typ av clown och kan göra en fullständigt galen samtidigt som att man får sig ett riktigt gott skratt! Jag har också sedan i Juni en examen i Grafisk teknik mot grafisk produktionsledare med inriktning på digitalt tryck.

Här skriver jag om saker som ger mig inspiration, min konst, familj, kärlek, grafisk design, foto, inredning, mat, bak och en massa andra funny things!

Den här bloggen är även ett projekt för att hålla min kreativitet & inspiration igång om dagarna samtidigt som jag vill försöka nå ut med det jag gillar och det jag skapar! Hoppas att ni gillar det lika mycket som jag gör!

Kärlek!

(Vill du se mina kreationer? Klicka på repspektive kategori under headern!)